Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Statistical analysis of data from routing problems
Mazlová, Lenka ; Popela, Pavel (oponent) ; Šomplák, Radovan (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on statistical analysis of data retrieved from real waste collection. The main goal is to become familiar with statistical hypothesis testing and model creating typical for mathematical statistics and to determine key parameters that affect routing problems. One of the outputs of this thesis is a Microsoft Excel file that contains statistical tests described in following text.
Webová aplikace pro plánování svozu frakcí odpadu
Kubowský, Jiří ; Šeda, Miloš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné práce je vytvořit webovou aplikaci pro podporu plánování svozu odpadu s důrazem na přívětivé uživatelské rozhraní a variabilitu z pohledu nastavitelnosti okrajových podmínek úlohy. Vývoj aplikace navazuje na vytvořené modely a algoritmy z problematiky nakládání s odpadem, přináší pro koncové uživatele nástroj, který jim umožní nad těmito daty, modely, a algoritmy pracovat. V teoretické části je přiblížena problematika třídění a svozu odpadu. V praktické části je řešen vývoj webové aplikace od základního konceptu přes použité technologie až po detaily samotné implementace.
Komplexní modely svozu odpadů
Nevrlý, Vlastimír ; Šenkeřík, Roman (oponent) ; Procházka,, Vít (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Předmětem dizertační práce je řešení logistických systémů v kontextu odpadového hospodářství. Práce začíná rozsáhlou rešerší v oblasti modelování různých situací z dopravního řetězce odpadu. Jsou zde představeny různé typy praktických úloh z oblasti operačního výzkumu aplikovatelné v odpadovém hospodářství. Jejich možnosti rozšíření a modifikace jsou analyzovány pro využití u investorů, technických služeb či poskytovatelů svozových služeb. Podstatnou částí práce je identifikování klíčových parametrů v oblasti svozu odpadu na úrovni měst a mikroregionů. Na základě požadavků z praxe jsou definovány výzvy vztahující se k vylepšení rozhodovacích a plánovacích systémů. Na základě analýz bylo zjištěno, že dostupné techniky jsou pro praktické problémy nedostatečné. Pro oblast změn a návrhů svozových systémů (návrh a úprava tras, volba vozového parku, plán svozu apod.) chybí postupy, které by zahrnovaly celou škálu provozních podmínek a parametrů. Okrajové podmínky úlohy postihující reálné požadavky jsou značně variabilní. Práce představuje komplexní přístup, který je rozdělen do několika fází. Příprava a analýza vstupních dat se zaměřovala především na tvorbu dopravní infrastruktury, alokaci sběrných nádob a jejich párování na síť, které navíc redukuje velikost úlohy. Dále byl navržen postup pro dodržování pravidel silničního provozu pomocí penalizační funkce a implementován algoritmus pro definování imaginárních hran, které umožní rozlišovat frekvenci svozu na vybraných segmentech sítě. Pro redukci velikosti úlohy byl dále navržen algoritmus shlukování segmentů, který umožní výpočet svozu i pro rozsáhlejší oblasti. Vstupní parametry týkající se času obsluhy a naplněnosti sběrných nádob jsou rozpracovány do většího detailu, jelikož nejvíce ovlivňují výsledky úlohy. Podstatným přínosem je také algoritmus generující inicializační řešení z historických svozů. V rámci související publikační činnosti byla definována environmentální kritéria k vyhodnocení globálních a lokálních dopadů přepravy a zpracování odpadu. Výstupy práce slouží především k analýze svozových systémů, k podpoře rozmísťování sběrných nádob, plánování svozových tras, časových rozvrhů a dimenzování velikosti vozového parku. Navržené algoritmy byly testovány na několika případových studiích, které prokázaly širokou aplikovatelnost komplexního nástroje v oblasti logistiky odpadů. Přestože je práce zaměřena na modelování svozu komunálního odpadu, využitelnost implementovaných postupů je možná i v dalších oblastech odpadového hospodářství či jiných odvětvích.
Input data for municipal waste collection routes optimization
Kulich, Marek ; Nevrlý, Vlastimír (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
The aim of the thesis is to describe the systems of collection of separated waste as well as collection monitoring, which includes identification of containers, sensors and data transfer. The data is then summarized and analyzed for use in the optimization software that uses advanced ARP models. The practical part is devoted to the analysis of real data sets. On selected geographical area are determined the parameters of waste, the plan of the collection routes and their evaluation. The use of local infrastructure will be then shown by cartographic representations of the routes in the maps.
Transportní systémy v odpadovém hospodářství
Koutná, Marie ; Pavlas, Martin (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je zpracování transportních systému v odpadovém hospodářství jako klíčového prvku v oblasti nakládání s odpady. V teoretické části obsahuje rešerši týkající se legislativy v odpadovém hospodářství a způsobů sběru, svozu i odvozu komunálního odpadu. V praktické části jsou zvolena komerčně využívaná vozidla a stanoveny náklady na fixní ceny konkrétních systémů. Ze souboru datových podkladů jsou vypočteny průměrné rychlosti v obci a mimo obce. Z výstupních dat z programu stanovujícího cenu dopravy odpadů na základě množství a dopravní vzdálenosti je vyhodnocen vliv jednotlivých faktorů na finální náklady s ohledem na analýzu průměrných rychlostí.
Příklady dobré praxe a netradičních systémů sběru odpadů
Petrasová, Zuzana ; Kropáč, Jiří (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je popis metod využívaných při sběru odpadu se zaměřením na netradiční systémy. Její součástí je nastínění základní technické specifikace předmětných technologií. Analýzy je dále využito ke stanovení technicko-ekonomického modelu pro podzemní kontejnery, který je schopen na základě zadaných hodnot vyhodnotit náklady na realizaci záměru. Matematický model je vytvořen pro nádoby o třech různých objemech a je klíčovým výstupem předkládané práce. Poznatky o vstupních investicích do systému jsou použity k porovnání ekonomické náročnosti a potenciální návratnosti vůči klasickému systému sběru zprostředkovaného pomocí běžně využívaných nádob (popelnic, kontejnerů) a pneumatickému podzemnímu systému, jehož odhadované náklady jsou převzaty ze zahraničních podkladů.
Simulační model svozu odpadu pro Network Simulator 3
Kolaja, Lukáš ; Mlýnek, Petr (oponent) ; Fujdiak, Radek (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit aplikaci pro optimalizaci trasy inteligentního svozu odpadu, který spadá do technologií chytrých měst. Nejdříve byla popsána problematika chytrých měst s následným zaměřením na svoz odpadu. V práci je popsáno reálné nasazení systému pro inteligentní svoz odpadu za použití bezdrátové senzorické sítě a také byl vytvořen vlastní komunikační model pro monitorování a svoz odpadu. Dále je také popsána teorie grafů a s tím spojené genetické algoritmy vhodné právě pro optimalizaci trasy svozu odpadu. Na tomto základě byla vytvořena aplikace napsaná v jazyce C/C++, která pomocí genetického algoritmu počítá optimální trasu v daném grafu, který reprezentuje mapu oblasti svozu. Vstupními daty do aplikace je vektorový obrázek ohodnoceného grafu ve formátu SVG.
Recyklační závody v České republice
Průžková, Kateřina ; Kropáč, Jiří (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá recyklací složek komunálního odpadu (sklo, papír, plast). První část práce obsahuje seznámení se současným stavem nakládání s odpady a technologiemi jejich sběru. Následuje popis výroby, recyklace a využití materiálů jako druhotné suroviny včetně materiálové náročnosti při recyklaci plastu. Součástí práce je seznam recyklačních závodů, který je rozdělen podle typu zpracovávaného odpadu. Samostatná kapitola je věnována technologii recyklační linky na plast a její energetická náročnost. Následně je přiblížena finanční náročnost pořízení této recyklační linky a jednotlivých prvků.
Analýza dopravních dat s vazbou na rizika v odpadovém hospodářství
Vaníček, Filip ; Smejkalová, Veronika (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním záměrem diplomové práce je příprava reálných dat pro následnou optimalizaci svozového plánu pomocí pokročilých VRP („Vehicle Routing Problem“) algoritmů. Diplomová práce je motivována projektem Strategické partnerství pro enviromentální technologie a produkci energie. Výstup je zaměřen na neurčité faktory, které představují hlavní rizika pro následný provoz. Jsou to rizika ekonomická, ekologická a sociální (přeplněné sběrné nádoby). Dalším výsledkem je implementace a zpracování časové náročnosti průjezdu všech ulic, odhad rychlosti sběrného (popelářského) vozu pro následnou optimalizaci trasy a odhad střední hodnoty naplněnosti jednotlivých sběrných nádob.
Pokročilé optimalizační modely v odpadovém hospodářství
Procházka, Vít ; Roupec, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací svozu odpadu pro středně velká města. Model úlohy zohledňuje požadavky vzešlé z praxe. K jejímu řešení byl navržen původní memetický algoritmus, který byl implementován v jazyce C++.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.